Sivut

tiistai 13. syyskuuta 2016

Kuka mä olen?

Identiteettikriisi. Mä olen niin jumissa siinä ajatuksessa, mitä kaikki muut mulle tyrkyttää, että mä olen äiti, äiti, äiti. Kokoajan, 24 tuntia vuorokaudessa, seitsemän päivää viikossa. Ja koska mä olen äiti, mä en voi olla mitään muuta. Mä siivoan, lohdutan, laitan, teen, juoksen, autan. Kokoajan. Nyt on korkea aika olla myös jotain muuta. Mutta mitä? Kuka mä olen? Millainen mä olen? Mä en tiedä. En aiankaan se ihminen, joka mä olin ennen lasta, mutta kyllä mä jotain olen. Kriisi. En tunne itseäni enää lainkaan ja vihaan sitä.

Mulla olis taas mieskin odottamassa. Mua reilusti vanhempi, isä, hyväpalkkainen ja kohtelias. Mut en mä ole valmis. Pelkään, että kadun myöhemmin, mutta nyt ei ole sen aika. Ei vielä. Mun täytyy löytää itseni ensin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti