Sivut

keskiviikko 4. kesäkuuta 2014

Se on sokerista harhaa, tahdon jotain todellista ja varmaa

Meidän peli taitaa olla pelattu. Mä kyllä tiesin tämän johtavan eroon, mutten kuvitellut sen tapahtuvan näin. Toivoin meidän voivan erota ystävinä ja ajattelin, että Lauri toivoi samaa. Hän taisi kuitenkin toteuttaa kaiken pahimmalla mahdollisella tavalla. Hän rakasti minua viimeiseen asti, teki minut onnelliseksi vielä yhden kerran ja lähti. Jätti minut yksin tänne sanomatta mitään.

Mä en kestä. Ei hyvästejä, ei mitään. Hän vain jättää vastaamatta puhelimeen, näkee kaikki viestit, muttei sano mitään. Odottaa minun luovuttavan ja uskoo kaiken unohtuvan kuin itsestään. Ei se mee niin. Ei todellakaan. Mä en unohda. En mä voi unohtaa ketään, ketä mä rakastan niin paljon.

[ Goodbyes...]

Voihan se olla, että hän soittaa vielä. Voi olla, että joku ilta hän seisoo oveni takana ja hymyilee. Mä en kestä sitä ajatusta. Mä en vaan kestä. Tää kaikki tietämättömyys tekee mut hulluksi. Mä en tiedä onko tää ikuista vai hetkellistä, mä en tiedä yhtään mitään.

Kaikki ne hetket yhdessä sylikkäin peiton alla. Kaikki ne halaukset ja läheisyys. Kaikki kulutetut minuutin McDonaldsin drive in:illä ja laiturilla katsomassa tyyntä järveä. Kaikki pitkät puhelut keskellä yötä. Yllätysaamiaiset ja suudelmiin herääminen. Kaikki ne olivat vain hetkellinen harha. Kuvitelma onnesta, joka nyt murskautuu palasiksi maahan.

14 kommenttia:

  1. Mistä vetoo, et Lauri on kohta sun oves takana: " Anteeks, et oon kusipää, ollaaks taas yhdessä (lue:anna pillua), niin voin kohdella sua hyvin (nii vissiin) ja sit pikku Ada pakahtuu onnesta ja antaa kaiken paskan taas jälleen kerran anteeks.

    And they lived happily ever after. The end.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yleensä tässä on käynyt juurikin nimenomaan niin. Tuskin kuitenkaan tällä kerralla. Mä ihan valehtelematta voin sanoa, etten oo koskaan ollut näin paskana minkään jutun takia ja sitä ei anneta anteeks ihan noin vaan.

      Poista
  2. et antaisi laurin enää kohdella sua noin. tuntuu niin pahalle sun puolesta. vaikka olisit ilman lauria todella yksinäinen, se ehkä tekisi hyvvää sun omalle mielelle. ja ettei sua enää kohdeltas paskasti. löytäisit ehkä jotain parempaa. ajan kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen myös alkanut miettiä, että ehkä yksin olisi sittenkin parempi. Tuntuu ahdistavalta, mutta ahdistava tämä suhdekin on... Ajan kanssa, toivottavasti.

      Poista
  3. Ada. Omg. Mä luulin et MÄ oon ollut takertuva joskus, kun soitin ihmisen perään vaikkapa kolme tai neljä kertaa, mutta kymmeniä? Ja viestejä päälle? Nyt vähän itsekunnioitusta ja -varmuutta. Jos jampasta ei kuulu, anna olla. Hänen vastuullaan on palata asiaan silloin. Voimaa! Moona

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kolmessa päivässä sitä ehtii miettiä vaikka mitä. Mä tosiaan olen takertuvainen, rakastan vain niin kauheasti. Eilisen jälkeen mä kuitenkin luovutin, aivan sama mitä hän tekee tai ei tee. Soittakoon jos kiinnostaa.
      Kiitos Moona :)

      Poista
    2. Anteeksi, että sekaannun, mut mun särähtää joka kerta korvaan tuo, että hoet syysksi sitä, kuinka rakastat. Mä luulen ainakin jahdanneeni entistä alkkispoikkistani lähinnä siksi, että a) oli syntyny riippuvuussuhde ja b) olin jotenkin saanut itseni sellaiseen tilaan, että mulla oli jokin pyhä oikeus ahdistella sitä, koska silloin, kun se mua rakasti ja tarvitsi, se rakasti ja atarvitsi niin paljon. Olin ikään kuin jumala. Ja sain sitten itsekin käyttäyä takertuvasti, koska eihän kukaanjumalaansa hylkää, eihän?! Vaikka hylkäsi jatkuvasti.

      Mutta rakastatko? Mikä Laurissa on niin ihanaa, paitsi se, että se on ainoo, joka sulla on? Mun mielestä sä et ehkä edes rakasta Lauria, sä oot vain koukussa siihen, koska se lievittää sun yksinäisyyttä. Mikä on tietenkin ihan älyttömän (!) ok ja inhimillistä, mutta ei tervettä.

      Jotenkin toivoisin, että saisit voimaa kaikista lukijoistasi, siitä,jonka tapasit, ja meistä muista, ja jaksaisit sanoutua tuosta kuvista irti. Kirjaudu vaikka sinne päihdelinille, lue ja kirjoittele siellä - tai mene al-anoniin joksikin aikaa... ja muuten, apua saat näin kesällä terveyskeskuksesta. Siellä on psyk. sairaanhoitajia yleensä jutteluavuksi, jos pää liikaa hajoo.

      Sä tarvitsisit vain terveempiä ihmiskontakteja, ettet joutuisi roikkumaan Laurin huomiossa.

      Jaksan ihmetellä sitä, kuinka paljon maailmassa on yksinäisiä. :( Moona

      Poista
    3. Mä olen miettinyt tosi paljon, että rakastanko mä. Ja mä rakastan. Ihan kamalasti, ihan aidosti.

      Terveemmät ihmissuhteet tosiaan olisi tarpeen, mutta en mä Laurista ole vieläkään luopumassa.

      Mun pää on nyt niin jumissa, etten osaa sanoa muuta. Kiitos kuitenkin, kun huolehdit :)

      Poista
  4. Ada älä enää koskaan kirjoita näin! Sun tekstissä haukut jatkuvasti itseäsi ja syyllistät, Lauri se tässä kusipää on, et sinä. Sä et ole vaikea rakastettavaksi, vaan liian kilttl ja hyväksyvä. Se on sun ongelma. Ja se, että yrität löytää rakkauden noista porukoista, kuin missä Lauri on. Usein huumeisiin sekaanutujat eivät ole mitään isä, perhe ja pysyvä suhde ainesta. Huumeet sekoittaa kaiken. En usko että Lauri on uskollinen.
    Okei, me ei tiedetä niitä kaikkia hyviä hetkiä, mutta se ei ole puolustus. Ei se käy puolustukseksi. Oikea rakkaus toki tuottaa joskus myös kitkaa, mutta lupauksia ei petetä. Ihmiset saattavat muuttua Ada. Lauri tottakai tulee joskus aina oven taakse aamupalan kanssa ja on ihana ja rakas, koska haluaa naisen, joka majoittaa silloin, kun ei ole muita. Ei vakavaa suhdetta. Vain naisen, jolta saa aina kun haluaa yms. Kurja sanoa, mutta olet itse aika sokea rakkaudesta. Pakko kertoa oma kantansa. Mutta luulen että Lauri ajattelee juurikin näin. Helppo nainen, jonka tunteilla voi leikkiä. Kun parempi löytyy, niin ihan sama, voi jättää tulematta, mutta kun ei ole muita, sinne vaan. On tälläisiä ihmisiä, niin valitettavaa kuin se onkin. Ja heidän uhrejaan ovat juuri sinun kaltaisesi.
    He murskaavat. Hiljaisesti ja pikku hiljaa. He hajottavat ja sekoittavat sinut omiin ongelmiinsa. He ovat todella salakavalia ja taitavia. Ja kun olet pohjalla, he talsivat ylitsesi päivänvaloon. Päästä irti Ada ja hae apua vielä. Ei tuollainen ole tervettä. Hae apua ja nouse. Sä oikeasti ansaitset parempaa!!!!! Voimia voimia voimia!<3 oot tärkee!
    Bea

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tiedän sun Bea olevan pohjimmiltas oikeassa. Ei se Lauri, jonka tunnen nyt, pysty olemaan vakavasti kenenkään kanssa. Ei siitä Laurista ole poikaystäväks. Mutta mä vieläkin tahdon uskoa meihin. Mä tahdon uskoa, että armeijan jälkeen kaikki on toisin. En sitten tiedä onko asia todella niin, mutta tahdon uskoa siihen vielä.

      Mä en tahdo luovuttaa, en liian ajoissa. Tiedän kuitenkin hitaasti mutta varmasti sekaantuvani aina vain enemmän Laurin sotkuihin. Uppoan vain syvemmälle ja syvemmälle, mut en silti tahdo päästää irti.

      Kiitos ihan hirmuisesti huolenpidosta Bea <3 Kyllä tää tästä.

      Poista
  5. mikä su kik olikaan

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yhteystiedot löytyvät info välilehdestä :)

      Kik on AdaAmalian

      Poista