Sivut

tiistai 13. tammikuuta 2015

Ruokakin vaihdetaan geenimanipuloituun parempaan

Jatkuvaa taistelua molemmin puolin.
"Tää oli tässä, hyvästi", kamat kassiin ja ovet paukkuen pihalle. Seuraavana aamuna herätään kuitenkin samojen lakanoiden välistä. Tämä toistuu vähintään muutaman kerran viikossa. Mua alkaa jo uuvuttaa pikkuhiljaa.

Tänään mä taas tapaan sen miehen. Meikkaan pitkän kaavan mukaan ja menen kahville. Lauri tietää kyllä ja kaikki on ihan fine. Ainakin siihen asti, kunnes tulee huono hetki ja mustasukkaisuus tulvii yli äyräiden. Mut ei oo aihetta olla mustasukkainen, se on vaan kahvittelua ja ajatusten purkamista. Miehille on paljon helpompaa puhua, kuin naisille. Tai kuin omalle miehelle.

Kolme viikkoa koulua jäljellä, mä tajusin sen tänään. Sit se alkais olla siinä. Kaikki paska on vihdoin ohitse ja mä saan tehdä mitä huvittaa. Yhteishakukin on vielä edessä ja taidan vaan yksinkertaisesti olla hakematta yhtään mihinkään. Musta ei ole siihen. Jollekin lyhyelle kurssille korkeintaan tai töihin kenties. En mä kyllä ole varma kestänkö mä edes töitä. Sairaus vittuilee mulle ja pää ei meinaa pysyä kasassa. Jokainen aamu tuntuu edellistä vaikeammalta ja kouluun lähtöä edeltää poikkeuksetta itku. Kuinka helvetin vaikeaa voi olla viettää muutama tunti koulun penkillä?

Mä oon aika helvetin väsynyt ja masentunut kokoajan. Yleisesti ottaen mä voin kuitenkin paremmin, kuin hetkeen. Kalja ja lääkkeet maistuu, muut päihteet on nyt tauolla. Mun oli pakko tehdä se päätös, itseni takia.

8 kommenttia:

  1. Hyvä, että teit tuon itsesi takia tekemäsi päätöksen :) Ja hei, tommonen on-off -suhde voi olla tosiaankin valtavasti voimia kuluttavaa ja oikea energiasyöppö. Kerrotko lisää tuosta miehestä, jonka kanssa kahvittelet? Onko hän oikeesti MIES, eikä mikään keskenkasvuinen nulikka? Ainakin kuulostaa hyvältä, että pystyt hänelle purkamaan ajatuksiasi. Onko mahdollista, että Laurin pitäisi joskus olla syystäkin mustasukkainen?
    Toivottavasti terveytesi kohenee; luulen nimittäin, että sun olisi parempi päästä opiskelemaan jotain kuin jäädä toimettomaksi (vaikka se ei sitten oiskaan heti se oikea ala, kun alaahan voi aina vaihtaa...)

    "vanhus"

    VastaaPoista
  2. Tämä mies on tosiaan MIES, minua reilusti vanhempi, työssä käyvä aikuinen. Lisää ehkäpä myöhemmin postauksen merkeissä :)

    Kyllä mä sinänsä ymmärrän Lauria ja hänen mustasukkaisuuttaan, en mäkään pitäisi siitä, että Lauri kahvittelee jonkun uuden naispuolisen tuttavuuden kanssa. Mutta siis en mä alan valikoimaan ystäviäni sen perusteella, mistä Lauri pitää tai ei pidä. En varsinkaan tässä tilanteessa, missä meidän suhde nyt on.

    Mä tiedän itsekin, että täysi toimeettomuus on mulle vain ja ainoastaan pahaksi. Silti takaraivo huutaa, että jää kotiin.

    VastaaPoista
  3. Ööööö? Anteeks nyt vaan, mutta mitä helvetin järkeä alkaa opiskelemaan logiikalla, että hei mähän voin aina lopettaa tän?!!11 Yhtä tyhjän kanssa opiskella vaikka vuosi ja sitten lopettaa. Ihan sama, ku et olis alottanutkaan koko alaa. Ei sillä vuoden opiskelulla mitään työtä saa ja turhaa opiskella alaa, joka ei vittujakaan kiinnosta ja sit viä lopettaa sen. Oikein kunnon aivopieru sulta vanhus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koska paljon helpompaa on vaihtaa alaa, kuin aloittaa opiskelu välivuoden jälkeen:D
      Oikein kunnon aivopieru sulta ano!:)

      Adalle tsemppejä, että saat elämäs järjestykseen :)

      Poista
    2. ÖÖÖÖÖ, ano jostain Tampereen seudulta, murtees paljastaa sut :) Onks susta parempi, et ihminen on toimettomana vuoden ja ajautuu vaikka johonkin huumeporukoihin loppuiäkseen, vai että se ihminen opiskelee vuoden jossain oppilaitoksessa ja vaikka sitten vaihtaa alaa? Ja kumpihan tulee pitkällä aikavälillä yhteiskunnalle kalliimmaksi? (Kun sääkin varmaan tyässäkäyvänä ihmisenä veroja niin kamalasti maksat ja niillä noitten "laitapuolen" kulkijoiden elämistä kustannetaan :D ) Ja tällä kommentilla en tarkoita sitä, että Adalle kävis noin, vaikka pitäisi välivuodenkin, mut aattelin siis yleensäkin... Enkä muuten misään vaiheessa sanonut, että lopettaisi vuoden jälkeen vaan että vaihtaisi alaa!

      "vanhus"

      Poista
    3. Olen kylläkin PK seudulta, että arvauksesi osui varsin väärin. ;) Ja miten helvetissä mun kirjotustyyli nyt liittyy yhtään mihinkään? Ootko vähän idiootti? Minkä takia laitat sanoja mun suuhun? Mä puhuin vain ja ainoastaan tosta opiskelusta, enkä sanallalaan maininnut mitään huumejengejä. Minkä takia otat keskusteluun aiheita, joista en edes puhu? Ja mun työssäkäyntikään ei liity tähän millään tavalla. Ja kyllä olen vakituisesti töissä ja maksan veroja. Kolmas aihe joka ei taaskaan liittynyt aiheeseen.

      Mitä sun ikänen vanha ämmä edes käy lukemassa ja kirjottelemassa teinitytön blogiin? Ootko vähän sairas päästäs? Tai oma elämä niin tylsää, kun lapset lentäny pesästä ja sä yrität väkisin antaa muka hyviä elämänohjeita. Salli mun nauraa. Nolaat vaan ittes, ku tuut tänne kirjottelemaan noita romaneitas.

      Poista
    4. Samanlainen hyökkäys "vanhusta" kohtaan mun blogissani jo toistamiseen. Minkä ihmeen takia? Vanhuksen pointti siitä, että ko kouluun meneminen on mun parhaaksi, oli ihan totta. Syrjäytymisen riski ja mun taustalla riski myös huumeongelmasta kasvaa suuresti, jos mä olen vuoden ilman mitään, mä tiedän sen itsekin.

      Ja mistä lähtien blogeissa on ollut ikärajoja tai muutakaan paskaa? Ei täällä ainakaan koskaan.

      Poista
    5. Sama henkilö hyökkäyksen takana jälleen, arvaan. Joku, jolla on huonoja kokemuksia itseään vanhemmista ihmisistä...Eikö sitä paitsi vois ajatella, että lukiessaan nuorempien blogeja pysyy iäkkäämpikin ajan hermolla? Mistäs ano tietää, vaikka oisin tekemässä gradua nuorten aikuisten henkisestä pahoinvoinnista ja pärjäämisestä yhteiskunnan paineissa nykypäivänä, ja vierailisin siks vaikka tässäkin blogissa! Se, että käytän vanhus-nimimerkkiä ei automaattisesti takaa sitä, että olisin ihan ikäloppu ;) Ja kiitos kysymästä, omassa elämässä on kyllä sisältöä välillä ihan liikaakin!

      "edellleenkin vanhus", idiootti vanha ämmä, joka on sairas päästään :DDD

      Poista