Sivut

maanantai 15. joulukuuta 2014

Pahan kaa ystävystyin

Kaikki muuttuu tosi nopeasti. Mä en itsekään meinaa pysyä kärryillä enää. Nyt oli taas aika viheltää peli poikki, pysähtyä katsomaan ympärilleen ja yrittää ymmärtää. Mä en oikein tiedä onko tää muutos pahasta vai hyvästä. Vähän kuin mun päällä olis ensin ollut viisisataa kiloa paskaa, se kaikki olis kaavittu pois ja kaadettu päälle viisisataa kiloa toffeekaramelleja. Siis joo, onhan ne toffeekaramellit tietysti parempi, mut viisisataa kiloa on silti suhteellisen kivuliasta. Pystyykö sen kivun alta enää erottamaan paskaa toffeekaramelleista? Sitä mä tässä yritän nyt selvittää.

Mä ja Lauri oltiin tauolla tämä viikonloppu. Mä vedin perseet sen kunniaksi. Oikein kunnolla. Päihteitä oli jos jonkinlaisia ja mun mielessä on pelkkää mustaa. Tänään me sitten sovittiin, että jatketaan yhdessä. Mä kuitenkin huomaan epäröiväni. En itseni tai tunteideni takia, ei, kyllä mä tiedän mitä mä tunnen. Vaan sen takia, että mä en ole varma Laurin tunteista enää. En mä silti aio luovuttaa vielä, mä rakastan ihan helvetisti.

Toinen uutispommi tuli tänään aamulla. Krapuloissani maatessani olohuoneen lattialla mä kuulin puhelimen soivan takin taskussa. Tommi on poissa mun elämästäni. Aikalailla pysyvästi tällä kertaa, luulisin. Vauva ja perhe-elämä eivät istu tämän kaupungin tyyliin. Niinpä hän siis otti ja lähti. Tätä tietoa mä en oikein ole prosessoinut vielä. Siitä kenties lisää myöhemmin.

Eilen sekoillessani mä olin muotoillut Laurille jotain katkeran sävyistä viestiä, jota mä en kuitenkaan koskaan lähettänyt. Se siis vielä tähän loppuun, ennen kuin mä painun nukkumaan.

" Sä pelasit tämän pelin hyvin. Ihan helvetin hyvin, rakas. Viimeiseen asti sä sait mut uskomaan rakkauteen, sait mut elättämään itseäs sen aikaa, kun sä kitkuttelet intin päivärahoilla. Ja nyt kun mä olen rämpinyt sen kaiken paskan läpi, sä viet multa kaiken sen vähän, mitä on jäljellä, tyrmäät minut maahan ja juokset nauraen pois. Sä olit niin ovela, etten mä osaa edes halveksua sua. Lähinnä musta tuntuu pahalta, ettet sä ymmärrä mitä sä teet ihmisille sun ympärilläs."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti