Sivut

tiistai 30. joulukuuta 2014

I'm a big girl I can handle myself

Oi kuinka kauas, niin hirvittävän kauas menneisyys katoaa. En ole enää mitään, en mitään, mitä ennen olin. Kukaan ei tunne minua enää, ei kukaan, joka minut on ennen tuntenut. En ole Ada enää. Minulla on uusi lempinimi, uusi kaveripiiri, uusi itsevarmuus, uusi luonne.


Ennen, vanhojen tuttujen seurassa mä olin mykkä, ahdistunut, epäitsevarma seinäruusu, hiljainen vierestä katsoja, jatkuvan arvostelun kohde, paska. Nyt mä olen Adde, bilemimmi, diskopallo, kovan toleranssin omaava tanssikoipi. Mun perääni kuolataan, mä saan katseita ja huomiota.


Lauri vihaa sitä. Hän on huomannut, että mä en olekaan itsestään selvyys. Mä olenkin haluttu, musta täytyy pitää kiinni. Hän vihaa sitä, että musta pidetään, mä vien huomion, mä olen hänen ystäviensä suosiossa. Laurin itsevarmuus ei meinaa kestää sitä, että mä olenkin vahva.


Eikä mun oma päänikään meinaa kestää tätä äkillistä muutosta aina. Musta on tullut keskittymiskyvytön, lyhyt hermoinen ja saamaton. Mulla on vaikeuksia hallita tunteitani ja sietää ongelmia. Mulla on vaikeuksia olla onnellinen selvinpäin ja osata olla yksin. Mulla on ongelmia elää. Mut kyllä tää tästä.

6 kommenttia:

  1. Pitäisiköhän tyttö vaihtaa kaveripiiriä.

    VastaaPoista
  2. Vasta silloin sä ole todellisesti vahva, kun pystyt olemaan paitsi onnellinen, myös onneton selvinpäinkin. Eli pystyt kokemaan eri tunnetiloja ilman päihteitä. En haluu olla mikään saarnaaja; otan itekin silloin tällöin viiniä tai siideriä. Mut elämän pääasia ei saa mun mielestä olla se, että saadaan pää jatkuvasti sekaisin keinolla, millä hyvänsä...Toisaalta oon iloinen sun puolestas, että oot saanut kavereita, mutta mieti, onko ne kaverit sellaisia, jotka on hyväksi sulle. Toivon lämpimästi sulle kaikkea hyvää, toivottavasti nää sekoilut on vaan "kasvukipuja" matkalla eheämpään ja tasapainoisempaan aikuisuuteen. Kyllähän kaikki hölmöilee nuorena ja se sallittakoon jokaiselle! Mutta itseään pitäisi kuitenkin sen verran rakastaa, ettei tieten tahtoen tuhoa terveyttään ja mahdollisuuksiaan onnelliseen elämään jatkossa.
    Sulla on kyllä välillä ollut mun mielestäni hyvää yritystä saada asioita ja elämääsi parempaan malliin; toivon, että jatkat siihen suuntaan edelleen. <3
    "vanhus"

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tahdon itsekin uskotella itselleni, että tämä tosiaan on vain nuoruutta ja kaikki tasoittuu tästä vielä. Nyt koko elämä tuntuu olevan vain ylä- ja alamäkiä, ei tasaista maata lainkaan.

      Kiitos sinulle taas kerran tsempeistä <3

      Poista
  3. Kaikki lähtee omasta halusta ja kuten itse ilmaisit, et ole halukas luopumaan pään sekoittamisesta napeilla joka vaatisi myös kaveripiirin vaihtoa. Zemppiä vuoteen 2015 vaikka tällaisena nuoruuden vauhdit jo kokeneena ajattelenkin että nykyisellä menolla olet menossa kovaa vauhtia sinne josta on pirun vaikea hilata itseään pois (kun/jos huomaa tämän "olleen vain nuoruutta").

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, toivon tosiaan 2015 olevan hieman rauhallisempi kuin tämä vuosi...

      Poista