Sivut

lauantai 17. toukokuuta 2014

Hyvää syntymäpäivää vaan, vitun paska

Eilen oli hiljaista. Mä olen täysi-ikäinen.

Mun täysi-ikäistymiseni kunniaksi mä löysin taas uuden tekstin, joka kertoo minusta. Ja tällä kerralla se on ihmiseltä, keneltä en koskaan sitä olisi osannut odottaa. Ihmiseltä, joka kehtaa kirjoittaa musta paskaa Suomi24:ssä kaiken sen jälkeen, mitä me ollaan yhdessä koettu.

"Jos mä nyt saisin sanoa mitä tahansa kenelle tahansa, mä tiedän mitä mä sanoisin ja kenelle. Mä sanoisin mun entiselle parhaalle ystävälle, mitä mä tosissani ajattelen siitä.
'Menisit panemaan sitä parhaan kaveris poikaystävää, ettei sun tarvitse jokaista blogitekstiäs omistaa sille ja kertoa blogissas, kuinka ihana se on. Menisit ja panisit sitä. Ei se mitään muuttais enää, kun te ootte jo vuoden nussinu kuitenkin.'
Niin mä sanoisin."

Ja tällä kerralla mä olin niin raivoissani, että mun oli pakko vastata. Hän ei kai koskaan kuvitellut mun näkevän tuota tekstiä, mutta mä en oo niin tyhmä, kuin hän luulee. 

"Kiitos kaikesta, katkera paska.

Aina tähän päivään asti luulin sun olevan hyvä ihminen. Mulle jäi hyvä kuva susta, kaipasin sua ja ajattelin, että ehkä vielä joku päivä...

Mut nyt. Nyt tunnen vain ja ainoastaan halveksuntaa. Luin kaiken mitä sä oot musta kirjottanu.

Olisit edes sanonu päin naamaa, etkä jauhanu paskaa mun selän takana.

Olisit nyt viel julkaissut facessa.

Kaiken sen jälkeen. En vaan millään olis uskonu sinusta. En ikinä.

Sä tiedät, mitä mä käyn läpi. Sä tiedät, miten vaikeita asioita nää on mulle. Aina sanoit ymmärtäväs, aina lohdutit ja kaikki se olikin vaan kaksnaamasta esittämistä. Sitäkö se koko kymmenen vuotta oli?

Vähän jäi nyt paska maku suuhun. En vaan ikinä olis uskonu susta.


Haista paska. Hyvästi."

Mä en voi sanoin kuvailla sitä tunnetta, joka mulla on. Montako kertaa mä olen kirjoittanut pahasti siitä ihmisestä täällä tai ylipäätään missään? En kertaakaan. Tämä teksti kertoo siitä ihmisestä. Samoin tämä ja tämä. Ja mitä mä niissä teksteissä sanon?

"Joka kerta kun näen kasvosi, muutama kyynel valuu poskelleni. Olen menettänyt niin monta ihmistä. Niin hirmu monta. Miksi sinutkin, miksi sinutkin rakas? "

"Jokainen aamu herätessäni katson, oletko laittanut viestiä. Sitten muistan, ettemme puhu enää. Jokainen ilta ennen valojen sammuttamista mietin, onko sinulla kaikki hyvin."

" Tiesin, että voin olla onnellinen vain tietäessäni, että sinä olet. Ja minun kanssani sinä et olisi. Minä vain revin sinua hitaasti kappaleiksi. Epäonneni tarttui sinuun ja haukkasi sinusta palasia. Tiesin, että sinun on aika mennä."

"Toivoin, että ymmärrät sen, mitä olet tehnyt minulle. Teit minusta ihmisen. Opetit minut tähän maailmaan, opetit minut pärjäämään. Ilman sinua en olisi tässä. Toivoin, että ymmärtäisit, että olet muuttanut minua pysyvästi, jättänyt jälkesi minuun."

"Olet tehnyt niin paljon vuokseni, etten tahtonut, että joutuisit kärsimään. Tosi ystävä tekee mitä tahansa toisen puolesta ja minä tein tämän sinun takiasi. Annoin sinun mennä, jotta et kuolisi minun mukanani."

" Kun tiedän, että hänen on hyvä olla, tunnen tehneeni oikein."

Miks kaikki ihmiset vihaa mua?

😉

8 kommenttia:

  1. Kurjaa tommonen :( Mut ehkä tuo "ystävä" ei sit kuitenkaan ollut sun arvoinen. Tai ehkä ystävyytenne katkeamiseen liittyy väärinkäsityksiä? Tai ehkä tuo entinen ystävä suree itsekin välirikkoanne kovasti, eikä pysty sitä myöntämään edes itselleen ja jauhaa siksi paskaa...Mut joka tapauksessa: Hyvää syntymäpäivää sulle, Ada, vaikkakin näin jälkikäteen <3
    "vanhus"

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kurjaa tämä tosiaan on, käsitykseni koko ihmisestä kääntyi päälaelleen.

      Kiitos onnitteluista "vanhus" <3

      Poista
  2. Salla osoittaa kommenteillaan omaa alhaisuuttaan, hän ei ilmeisesti edelleenkään ole tarpeeksi kypsä päästämään irti. Ada, älä välitä tuollaisesta. Olet itse paljon korkemmalla ja käsittelet asiat järkevästi. Älä alennu Sallan tasolle.
    Olet hyvä ihminen, niin hirvittävän hyvä, että se on vaikea nähdä, koska sillä ei ole määrää. Huolehdit muista ja olet valmis vaikka luopumaan itse jostain tärkeästä asiasta muiden vuoksi. Se on kunnioitettavaa, mutta muista pitää järki tässäkin hommassa.
    Ada, älä välitä tollasesta. Me ja sinä tiedetään totuus. Miksi välittäisit ihmisestä, joka tuottaa sinulle vain negatiivisia asioita.
    Paljon onnea sinulle, olet tärkeä! Toivon että täysi ikäisyyteesi mahtuuu niin onnea, opetuksia, rohkeutta, oikeita valintoja ja rakkautta.
    <3
    Bea

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tällä kerralla kyse ei ollut Sallasta, mutta joo. Yritän ottaa asian rauhallisesti, vaikka päässä kiehuu edelleen.

      Kiitos ihanista sanoista Bea, sinäkin olet tärkeä <3

      Poista
  3. linkkaa ihmeessä tää kyseinen keskustelu, kun ei löydy googlettamalla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Keskustelussa käy ilmi ihmisten nimiä ja näin ollen ihmisiä on mahdollista tunnistaa. Tämän takia keskustelua ei ole linkattu tänne :)

      Poista
  4. Jos tää kyseinen keskustelu olis olemassa niin eikö sen pitäs löytyä ihan muutaman sanan googletuksella? 0_o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juurikin sen takia olen tuohon postauksen versioon muuttanut sanamuotoja ja sanojen järjestystä yms, jottei tekstiä löytyisi googlettamalla. En tahdo kenenkään pääsevän tekstiin käsiksi, koska siellä tosiaan lukee nimiä. Nyt teksti on kuitenkin poistettu, joten eipä sitä löydä enää edes alkuperäisellä versiolla :)

      Poista