Sivut

tiistai 25. helmikuuta 2014

Rakastaa, ei rakasta

AJASTETTU.
(Kirje Laurille helmikuun alusta. Hän on jo pitkään yrittänyt saada lukea päiväkirjaani ja jotain tämän tyyppistä ajattelin hänelle näyttää jossain vaiheessa, jos nyt selviän tästä koomatilastani elossa...)

"Et vieläkään taida tietää mitä haluat. Et halua seurustella, muttet halua olla vain ystävä. Et tahdo mitään vakavaa, muttet tahdo vain seksisuhdetta. Rakastat, muttet rakasta tarpeeksi. Olet ailahtelevainen. Välillä olet ihan hirmu rakastunut ja pidät minua täydellisenä, tekisit eteeni mitä tahansa. Ja toisinaan olen sinulle kuten kuka tahansa nainen, tissit ja nätit kasvot, ei sen enempää. Toisinaan tahdot nähdä joka päivä ja nukkua vieressäni joka yö. Toisinaan kerran viikossa tuntuu pakkopullalta.

Teet lupauksia tehdäksesi minut iloiseksi, muttet ymmärrä, että niiden rikkominen satuttaa minua tuplasti enemmän kuin niiden tekemättä jättäminen. Sanot minua tyttöystäväksi, mutta kavereillesi sanot olevasi 'kaverin kanssa'.

Se on kaikki tai ei mitään. Et voi ottaa minua vain silloin kun sinusta tuntuu siltä. Olen tyttöystävä kokoajan tai en lainkaan. Tiedät mitä minä haluan, mutta et silti osaa sanoa mitä sinä haluat. Elät hetkessä, et ajattele viittä minuuttia pidemmälle. Et ota asioita vakavasti, millään ei ole mitään merkitystä.

Kun minä huomautan asioista, sinä suutut. Sinulle ei voi puhua mistään ongelmista, se ei ole oikein. Suljet vaikeudet pois mielestäsi, haluat olla vapaa. 

Et ymmärrä, että Facebookin parisuhde statuksen muuttaminen sinkusta varatuksi ei muuta yhtään mitään. Samalla rennolla otteella mentäisiin siitä eteenpäinkin. Saat tulla ja mennä niin kuin haluat, saat nähdä kavereitasi aivan kuten tähänkin asti ja saat olla sinä. En minä ole tässä rajoittamassa sinua, en minä ole lukitsemassa sinua kiinni itseeni. En ole kieltämässä sinua ryyppäämästä, enkä ole pitämässä moraalisaarnaa polttelustasi. 

Minä olen tässä paijattavana ja tuhisemassa vieressä. Olen pussaamassa ja antamassa rakkautta. Annan itseni kokonaan sinulle, mutta minusta tuntuu, että sinä et halua minua.

On aika tehdä valintoja. Ei viikoksi eteenpäin, vaan pitkäaikaisia. Ikuinen on liian raju sana, mutta on aika tehdä valintoja, joita ei peruta tunnin päästä. 

Rakastaa, ei rakasta? Kumpi, rakas? Kumpi?

2 kommenttia:

  1. Hyvä Ada, sun pitää saada tietää missä mennään sun ja Laurin suhteen, teet ihan oikein ja jatka saman malliin! <3 Nia

    VastaaPoista