Sivut

lauantai 18. tammikuuta 2014

Tää kaupunginosa ympärillä sykkii, eikä anna mun muuttaa syklii

Haluan pois. Pois tästä kaupungista, pois koko maasta, pois koko maailmasta.

Haluan ottaa Laurin mukaani ja lähteä. Ilman matkatavaroita, ilman muistoja tästä elämästä. Haluan vaihtaa nimeni ja kierrellä päämäärättömästi ympäriinsä. Haluan olla joku muu jossain muualla. Haluan unohtaa menneet ja aloittaa alusta.

Mutten voi tehdä niin. Olen alaikäinen, en voi päättää omista asioistani.

Tommi hengittää niskaan, vaatii liikaa. Menneisyys vaanii kulman takana ja vahtii, ettei minulla mene liian hyvin.

Päässä humisee ja näen harhoja. En erota unta todesta ja todellisuutta unesta. Unohtelen asioita, muistan juttuja, jotka eivät ole edes totuuksia.

Varjo seinällä katoaa kuin tuhkana tuuleen, sekin oli pelkkä harha. Ovea koputetaan, mutta takana ei ole ketään. Kahvinkeitin on päällä, vaikkei töpseli ole edes seinässä.

Ehkä minä jonain aamuna herään ja olen kadottanut itseni. Leijun vain tyhjyyden päällä vailla näkeviä silmiä tai suuta, jolla voisi huutaa apua.

2 kommenttia:

  1. nappasit mut kyllä mukaan blogiisi. en osaa sanoo mitään.. pysäyttävää.
    http://teinijate.blogspot.fi/

    VastaaPoista