Sivut

lauantai 21. joulukuuta 2013

Sä muutuit muuks ku se kuva joka mul on

Maailman upein tilaisuus kostoa varten on täällä. Olen odottanut tätä niin kauan ja juuri, kun en tarvitsekaan sitä tilaisuutta enää, niin se tarjotaan minulle. Aivan kuin kultalautasella suoraan nenän eteen.

Tommi hallitsi minua aina, hän käytti minua häikäilemättömästi hyväkseen ja otti vastaan jokaisen mahdollisuuden, joka hänelle tarjottiin, jotta hän voisi pilata kaiken mitä minulla on. Minä odotin oikeaa hetkeä, halusin kostoni. Halusin toteuttaa jotain niin upeaa, että hän vihdoin tuntisi sen tuskan, jonka minä tunsin. Ja nyt kun se mahdollisuus on käsillä, minä peräännyn. En teekään mitään, annan olla.

Yhdellä puhelulla voisin viedä häneltä kaiken. Hän luottaa Sallaan paljon, mutta hän luottaa minuun vielä enemmän. Hän luottaa, etten kerro kenellekään koskaan. Hän luottaa, että unohdan ja annan anteeksi. Houkutus on suuri, niin niin suuri. Yksi puhelu Sallalle ja se olisi siinä. Kaikki palaset loksahtaisivat paikalleen, Tommi menettäisi ensin parisuhteensa ja heti sen jälkeen työpaikkansa. Pitkällä viiveellä häneltä lähtisi luultavasti kämppä ja hänet tuntien myös luottotiedot. Sana leviäisi, hänen ystävänsä kääntyisivät häntä vastaan. Hän jäisi täysin tyhjän päälle, ilman ketään, ilman mitään. Kaikki tämä yhdellä puhelulla, jonka minä voin tehdä. Kaikki tämä tiedoilla, jotka on ainoastaan minulla ja hänellä.

Tieto on valtaa. Tieto on voima, joka hallitsee. Ja minun tekee niin mieleni käyttää sitä tietoa hyväkseni. Mutta en silti tee niin. En tee niin, koska säälin häntä yhä. Ja se on väärin. Se on väärin minua kohtaan, mutta se on myös väärin kaikkia niitä ihmisiä kohtaan, jotka yhä sinisilmäisesti uskovat hänen valheensa.

6 kommenttia:

  1. mitä sä sait tietää?:0

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se ääliö luottaa Sallaan ihan sata prosenttisesti, hän laskee kaiken Sallan ja heidän suhteensa kestämisen varaan. En uskonut hänen olevan noin tyhmä, en ymmärtänyt hallitsemani vallan määrää.

      En uskalla kertoa tarkkoja yksityiskohtia, mutta siis suurpiirteisesti kerrottuna: Tommi seurustelee Sallan kanssa ja on täysin riippuvainen Sallasta ja hänen vanhemmistaan. Hänellä on uusi työpaikka ja uusi asunto ja Sallan vanhemmat ovat vahvasti tekemisissä molempien asioiden kanssa. Ja jos kävisi ilmi, että Tommilla on ollut suhde kanssani, lähtisi alta parisuhteen lisäksi luultavasti myös työpaikka ja asunto, tavalla tai toisella.

      Kieroa ehkä, mutta nautin vallasta. En käytä sitä, mutta silti nautin siitä, että minulla on valtaa

      Poista
  2. Mielestäni teet oikein, kun et tee mitään.
    Kaikki alkaisi tavallaan alusta ja Tommista yli pääseminen olisi vielä vaikeampaa.
    Helpompaa yrittää unohtaa, kun ei ole pilannut toisen elämää!
    - suvi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Suvi, ihana kommentti :) Hetkittäin tulee jo sellainen tunne, että haluan soittaa nyt heti, mutta en soita. En koskaan.

      Poista
    2. sä et saavuta sillä mtn että kertoisit, se että jatkat omaa elämää ja jätät heidät varjoon kertoo rohkeudesta ja että olet parempi ihminen. vahinko on jo tapahtunut.. haluatko tosiaan alentua sille tasolla? jos olisit kertonut mikä olisi ollut oikea ratkaisu senolisi pitänyt tapahtua heti. -jasu

      Poista