Sivut

lauantai 12. lokakuuta 2013

Aikasi loppuu ennen talvea

Viideltä aamulla puhelimeni soi. Tuntematon numero. Olen vain puoliksi hereillä ja vastaan unisella äänellä.

"Moi, en kai mä herättäny?"

Tommi. Olisi pitänyt arvata. Nyt se leikki siis alkaa. Hän on saanut viestini ja soittaa nyt.

"Kello on viis aamulla. Luulitko sä tosiaan, että mä olen hereillä? Mitä sä haluat?"

"No anteeks, mä vaan olen lähdössä töihin just ja luin sen sun sähköpostis joo. Tässä on nyt vähän kaikenlaista ja mä en ole ehtinyt ottaa yhteyttä."

"Ja sä olet vahingossa vaihtanut sun puhelinnumeros? Ja vahingossa silti ehdit olla Sallan kanssa kokoajan? Ja hups vaan, soitat tuntemattomasta, etten sais sun uutta numeroas."

"Mä en jaksa riidellä nyt, mun täytyy lähteä töihin. Mä laitan sen numeron sulle tässä joku päivä."

Tuut tuut tuut. Hän löi luurin korvaani. Hän haluaa vain lisäaikaa suunnitella miten hän perustelee kaiken minulle tällä kerralla. Sitä numeroa ei tule ikinä. Hän yrittää vain saada minut unohtamaan kaiken. En jaksa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti