Sivut

keskiviikko 10. heinäkuuta 2013

Seinät sulkee ympyräs kun juokset karkuun itseäs

Olen kirjoittanut luonnoksiin asioita, joita olen aikoinani halunnut sanoa Tommille, tarkoitukseni siis oli lähettää kirjoittamani tekstit hänelle viestinä, mutta syystä tai toisesta en ikinä lähettänyt. Ajattelin nyt julkaista näitä tekstejä tai osia niistä, ihan sellaisenaan kuin olen ne silloin kirjoittanut. Vain nimet on muokattu. Tässä nyt ensimmäinen pätkä, ihan tässä lähi aikoina kirjoitettu teksti. Tommi ei siis ole ikinä tätä lukenut, eikä varmasti tule lukemaankaan.

"Mietitäänpä, Tommi. Mietitään yhdessä kaikkia niitä asioita, jotka teki sut onnelliseks vuosi sitten. Mieti oikeesti sitä aikaa, ennen kun tutustuit Sallaan ja minuun. Sulla oli ystäviä, sulla oli oma siisti ja ehjä koti, auto ja rahaa käydä baarissa kavereiden kanssa silloin tällöin. Sulla oli vapaa-aikaa ja harrastuksia. Sait mennä ja tulla miten halusit. Ja sä et ollut tyytyväinen. Sä halusit rinnalles naisen, mikä sinänsä on ihan ymmärrettävää. Ja sä valitsit Sallan.

Kaiken piti olla täydellistä. Sulla oli kaikki, mitä sä olit ikinä halunnut. Salla oli sulle kaikki kaikessa ja sä olit valmis uhraamaan kaiken Sallan takia, ihan kaiken. No, hypätään nyt jonkin aikaa eteenpäin, vaikkapa huhtikuuhun. Menetit kaikki sun ystävät, menetit sun työn, Salla riehui teillä niin, että lähes kaikki sun huonekalut oli tuhottu. Sulla ei ollut varaa pitää autoa, koska Salla oli niin vaativa ja sä ostit sille kaiken mitä se pyysi. Sun koti ei näyttänyt enää kodilta, se oli tuhottu. Sulla ei ollut aikaa eikä energiaa harrastaa mitään, sulla ei ollut vapaa-aikaa enää. Salla vei sen kaiken. Mutta sä olit onnellinen, olihan sulla Salla. Ja silti halusit vain lisää, joten hankit oman pikku huoran, minut, varalle niihin hetkiin, kun Sallan kanssa meni huonosti. Silloin sulla oli siis Salla ja huora, ei mitään muuta.

No, siirrytään sitten tähän hetkeen. Mitä sulla on nyt? Sulla on edelleen se sama, tuhottu asunto. Sulla ei ole edelleenkään autoa. Sulla on velkaa, jotta sä vain saisit pidettyä Sallan onnellisena. Sulla on töitä silloin tällöin, muttei vakituista työpaikkaa. Ja missä sun ystävät on? Niitä ei ole Tommi, ei enää. Ja entäs se sun pikku huoras, minä? Seksiä et saa enää, et Sallalta, etkä minulta. Ystävyys kanssani on vaakalaudalla. Ei siitä tule mitään enää, menetit minut myös. Joten sulla on Salla. 

Kai sä olet nyt onnellinen? Tajuatko sä nyt, mitä kaikkea sä olet uhrannut Sallan vuoksi? Sun kodin, auton, vapaa-ajan, harrastukset, ystävät, kaiken. Ihan kaiken, Tommi. Vain Sallan takia.

Ja minä päästän sinusta nyt irti. En ole enää se, joka pitää sinua pinnalla. En jaksa. Päästän irti, jotten uppoaisi myös itse. 

Minulla on nyt kaikki hyvin, Tommi. Mulla on koti, opiskelupaikka, parisuhde, muutama ystävä ja jopa rahaa käydä silloin tällöin leffassa tai ulkona syömässä. Ei nyt järkyttävästi ylimääräistä, mutta sen verran, että olen tyytyväinen. Minulla on kaikki, mitä voin pyytää. Kaikki, mitä tarvitsen. 

Pärjään ilman sinua. Tuot mun elämään vain negatiivisia asioita, enkä mä kaipaa sitä enää. Mä en kaipaa sitä surua ja pettymystä, minkä sä aiheutat mulle. 

Sulla ei Tommi ole enää mitään muuta, kuin Salla. 

Olis varmaan pitäny kuunnella, mitä sun ystävät sulle sanoo. Se on myöhäistä nyt, Tommi. Liian myöhäistä. 

Nauti elämästäs Sallan kanssa, se on ainut, mitä sulla enää on. Sä olet hyvä ihminen Tommi, mutta et Sallan kanssa. Se tekee susta täysin erilaisen, se pilaa sut ja sun elämän. 

Nauti elämästäs Sallan kanssa, mä en halua kuulua siihen enää. Hyvästi."

2 kommenttia:

  1. Sä olet vahva ja menossa oikeaan suuntaan. Huolehdi itsestäsi ja tee päätökset, jotka auttavat sinua. Sinä et ole velvollinen auttamaan Tommia, hän roikkuu sinussa yrittämällä vedota sympatiaasi ja tekemällä sinun olosi sellaiseksi, että sinun on autettava häntä koska olet kuulunut hänen elämäänsä. Älä välitä hänestä, hän saa tosiaan selvitä itse niin kuin sanoin edellisessä kommentissa. Sinulla on kaikki valtakortit käsissäsi ja käytä niitä hyvin. Tahdotko tavata Tommin vai jätätkö hänet omaan arvoonsa? Sä pätjäät!:)

    VastaaPoista
  2. Ennen ajattelin aina päätöksiä tehdessäni ensimmäisenä Tommia, liittyivät ne mihin tahansa. Nyt yritän ajatella itseäni, Lauria ja muita läheisiä ja jättää Tommin vasta viimeiselle sijalle. Suunta on oikea, tiedän sen.

    Ja niin kuin sanoit, valtakortit ovat minulla ja yritän nyt käyttää niitä parhaani mukaan. Tommi nyt ilmeisesti yrittää tehdä kaikkensa meidän ystävyytemme eteen, mutta minä en aio panostaa siihen enää. Jos Tommi saa sen toimamaan, niin olkoon, mutta minä en yritä enää. Jos näyttää siltä, että hän luovuttaa, se on sitten siinä.

    Kiitos :)

    VastaaPoista