Sivut

lauantai 8. kesäkuuta 2013

Sinua katson kauemmin kuin koskaan

Sinua katson kauemmin kuin koskaan
Syvemmälle kuin koskaan aiemmin
Kävelet kanssani tumman virran rantaan
Annamme kuljettaa sen meidät pois
Kuinka virtaavaa voisi aikaa jarruttaa
Nyt kun tunti viimeinen kelloon kääntyy
Meidän liekkimme jolle hengen annoimme
Jota kauan vaalittiin nyt kuolee hiljaa


(Toni Wirtanen&Irina - Kuolee hiljaa)



Ei minua ja Tommia ole enää. En tiedä oliko meitä edes ikinä. Elin maailmassa, jota ei oikeasti ollut edes olemassa. Mutta nyt on aika laskea irti. Palata tähän todellisuuteen, pois sieltä vaaleanpunaisten yksisarvisten maasta.

Ei Tommi ollut minun. Hän oli Sallan. Koko sen ajan uskoin kaikki ne valheet, tein kaikkeni meidän eteen ymmärtämättä, että ei ole mitään meitä. On Tommi ja Salla ja sitten olen minä. Se ylimääräinen, se joka pilaa kaavan. Olen uhrannut liikaa Tommin takia. Sen on aika loppua.

Tiedän nyt, että haluan Laurin, enkä Tommia. Tiedän, että niin on parempi kaikkien kannalta. Vaikka minusta tuntuu äärettömän pahalta katsoa, kun Tommi valehtelee Sallalle, niin en voi tehdä sille enää mitään. Kaikki on jo liian myöhäistä, haluan vain antaa olla. Annan heidän elää omaa elämäänsä ja yritän elää omaani. Yritän unohtaa kaiken, mitä menneisyydessä on tapahtunut. Yritän nyt tosissani Laurin kanssa, jos hän vain haluaa minut. Tällaisen keskeneräisen ja epätäydellisen ihmisen. 

En ole kuullut Tommista vieläkään mitään. Tiedän, että Tommi on vielä pitkään minulle se, jonka murheita kuuntelen, kun hänellä menee huonosti. Se, kuka soittaa minulle yöllä humalassa kysyäkseen kuulumisia. Ehkä olisi parempi vain pyytää häntä jättämään minut rauhaan, mutta olen liian kiltti tehdäkseni niin. 

Kyllä minä jaksan kuunnella, kun hän soittaa. Mutta en halua tavata enää. En halua nähdä häntä enää ikinä. Kaikki vanhat tunteet vain heräisivät eloon, ikävä tulisi vain suuremmaksi. 

En minä halua Tommia. En saa, vaikka haluaisin. Haluan Laurin. Hän on niin erilainen, parempi.

On tämä silti väärin. Olen salaystävä. Sellainen, kenelle soitetaan salaa kotimatkalla ja poistetaan lokitiedot. Sellainen, kenestä ei puhuta kenellekkään. Sellainen, jota ei tervehditä kun nähdään kaupungilla.

Tommi ja Salla ovat menossa kihloihin.

7 kommenttia:

  1. Olet menossa nyt oikeaan suuntaan tyttö, pysy tuolla polulla! Tsemppiä <3

    VastaaPoista
  2. Nyt sen ymmärrän, että tämä on se suunta, mihin minun kokoajan piti mennä. Onneksi tajusin kääntyä.

    Kiitos <3

    VastaaPoista
  3. Tsemppiä ja onnea. <3 !

    VastaaPoista
  4. Toivottavasti juttu Laurin kanssa toimii ;) Tsemppiä, Ada! :)

    VastaaPoista
  5. mitä ihmettä, eikös salla ja tommi juuri eronnut? :o ja nyt on jo menossa kihloihin?

    mut tsemppiä sun ja laurin suhteeseen! :)

    VastaaPoista
  6. Lila: Kiitos! :)

    Riikka: Jep, yhtä leikkimistä koko homma. Erotaan ja ollaan yhdessä taas. Tuskin mitään kihloja tulee, ero ennemminkin. Kiitos <3

    VastaaPoista