Sivut

keskiviikko 2. heinäkuuta 2014

Perjantai

Perjantai. Päivä, josta mun ei koskaan pitänyt kertoa kenellekään. Päivä, josta ei puhuta. Päivä, jota ei koskaan ollut. Mutta myös samalla päivä, joka sai mut ymmärtämään paljon asioita. Päivä, joka antoi vastauksen moneen kysymykseen. Muutti epävarmuuden varmuudeksi, teki rakkauden kokonaiseksi. Päivä, jolloin mä tein suurimman virheen koskaan. Virheen, joka oli tulevaisuuden kannalta tärkeä. Virheen, joka sai minut ymmärtämään.

Asiat, joita tulen teille kohta kertomaan, ovat mulle vaikeita. Niitä on vaikeaa selittää, vaikeaa saada lauseiksi. Mutta mä yritän. Mä lupasin kertoa ja nyt mä kerron. Vaikka kaikki tämä on ehkä vähän turhan henkilökohtaista, niin kerron silti.

Mä olin baarissa. Tommikin oli baarissa. Mä siis olin Tommin kanssa baarissa, vaikka mitään ei oltu sovittu etukäteen. Me vain satuimme samaan baariin ja samaan pöytään. Me juotiin kaljat, me juotiin toiset kaljat. Kolmannet, neljännet. Ottakaa tässä vaiheessa huomioon, että mä syön lääkkeitä. Me juotiin viidennet kaljat. Mä oksensin. Joku mies tarjosi mulle siiderin. Mä join jäävettä. Tommi tarjosi mulle shotin. Mä putosin tuolilta. Muisti katkeaa tähän.

Seuraava muistikuva on Tommin rappukäytävästä. Mulla ei ole kenkiä. Rahat on lopussa, enkä mä pääse kotiin millään. Lauri ei vastaa puhelimeen. Mä olen ilmeisesti menossa Tommille yöksi. Huono idea. Menen silti. Muisti katkeaa. 

Ja seuraava muistikuva on se, jonka mä tahtoisin unohtaa. Se, jota ei koskaan pitänyt olla. Mun farkut on kadonneet ja mä makaan haarat auki Tommin sängyllä. Tommi on kylpyhuoneessa. En mä kai vastustellut. En mä tiedä olinko mä edes hereillä, ei mulla ole mitään muistikuvia ainakaan. 

Mä vedän housut jalkaan, avaan parvekkeen oven, nousen tuolille ja siitä kaiteelle. Tämän kaiken muistan selvästi kuin eilisen. Mä otan tukea seinästä. Katson vastapäistä taloa, katson maata viisi kerrosta alempana. Ja pam, Tommi tarttuu mua paidan selkämyksestä ja mä putoan selälleni parvekkeen lattialle. Tommi huutaa, huutaa kuin hullu. 

Mun pää sekoaa. Kylmän rauhallisesti mä kerään tavarani ja samalla hetkellä Lauri soittaa. "Mä olen tässä baarin edessä, oletko sä tulossa mun luo?" Sanon olevani toisessa baarissa ja käveleväni siihen, missä Lauri minua odottaa. Pikasuihku, tavarat mukaan ja juoksemaan. Lähtiessäni sanon Tommille kaiken olevan ok ja käsken pitää suunsa kiinni. Mitään ei koskaan tapahtunut. 

Seuraavana aamuna mä herään Laurin kämpiltä. Aamupala on valmiina ja mä menen suihkun kautta syömään. Sillä hetkellä, kun mä istun pöydän ääreen ja katson Lauria silmiin, mä tunnen enemmän rakkautta kuin koskaan ennen. Aina siihen päivään asti osa minusta rakasti Tommia, mutta ei enää. Nyt mä ymmärrän, että mä rakastan vain ja ainoastaan Lauria. Se ei koskaan tekisi mulle mitään pahaa. Se rakastaa mua koko sydämellään, mä näen sen siitä katseesta.

Illalla mä soitan Tommille. Saan kuulla osan kadonneista muistoista häneltä. Me sovimme, että jatketaan ystävinä. Ei yökyläilyä, ei koskaan enää. Baareilua, kahvittelua ja sellaista, muttei mitään muuta.

Mä tiedän saavani paskaa niskaan. Mutta mä olen valmis siihen. En vain osaa selittää asioita tämän paremmin. Kai mä vain olen paska ihminen, kai mulla ei vain ole omaa tuntoa. 

Ei, mä en aio kertoa Laurille. En aio, koska tieto lisää tuskaa. Ja mä tiedän sata prosenttisen varmasti, että mitään tällaista ei tule tapahtumaan koskaan enää. 




19 kommenttia:

  1. Oikeasti se jätkä on semmonen sika, että en ikinä kykene ymmärtämään, mihin tarvitset hänen "ystävyyttään", Jätkä joka panee ihan sekaisin olevaa ihmistä, oli se vaikka oma tyttöystävä, puhumattakaan siitä, että kyseessä on "ystävä" panis varmaan ruumistakin, jos seisomaan sattuisi.

    Et ikinä tule olemaan onnellinen kuin hetkittäin, jos et arvosta itseäsi enemmän. Sunko nyt tarttee hänelle soitella ja vakuutella, että ethän puhu tästä. Päinvastoin: hänelle voisit sanoa, että kuule mähän puhun tästä jokaiselle ja varotan susta, että älä vaan sammu tän kaverin luo, sehän panee, jos sen teet. Varota poikia kanssa, koska sitä tietää, milloin sen uteliaisuus herää!

    Sulla ei ole mitään muuta hävettää tässä asiassa kuin se, että vieläkin roikut tässä "ystävässä". Muutoin kaikki on kusipään hävettävissä, mutta eihän se kusipää olisi, jos hävetä osaisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei se osaa hävetä. Ei se ymmärrä, että siihen saattaisi olla syytä.
      Enkä mä osaa ymmärtää jotain väärää tapahtuneen. Mä en vain yksinkertaisesti välitä enää, vaikka tiedän niin olevan. :(

      Poista
  2. Nyt sit aanoit sitä säälipillua Tommille...ei jää vikaks kerraks.Lauri intis niin 100% varmasti meet kahen viikon sisällä nussiin Tommin kaa uudestaan

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "Annoin säälipillua", jep. Just niin siinä kävi, joo. Niinhän mä sanoin.

      Poista
  3. Miks sä oot antanu näiden kahden urpon määrittää, että sä et ansaitsis mitään muuta, kuin nämä kaksi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä tiedä. Niin se vain on. En mä saa ketään muuta, ainakaan täällä. Ainakaan tällä omalla tunnolla. Ainakaan näin rikkinäisenä.

      Poista
  4. Mun mielestä tää olis sun parhain postaus. Ikinä. :D:D:D:D:D Niin eeppistä. Way to go Ada.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kai. Mä en kyllä näe tässä mitään hyvää. Pahalla mielellä kirjoitettu purkautuminen vain...

      Poista
  5. Olisitkin Ada antanut säälipillua, niin hommahan olisi ihan ok. Se olisi ollut sun oma valinta, joo, ei niin hyvä, mutta oma. Nythän et antanut, vaan otettiin. Toi on Suomen lain mukaan seksuaalinen hyväksikäyttö, joka voidaan tulkita myös raiskaukseksi. Sun ja Tommin yllätykselsi muut, kuten laki, on tästä semmoista mieltä, että mitä enemmän sekaisin uhri on, sen raskauttavammaksi tommonen teko katsotaan. Ei suostuvainen seksi tarkoita sitä, että toinen ei pysty sanomaan ei. Se tarkoittaa sitä, että kumpikin pystyy sanomaan kyllä.

    Ja tää tietysti asettaa hieman uuteen valoon myös jutut siitä, että Tommi on joutunut jonkinlaiseen tutkintaan. Vaikuttaa vähän siltä, että aihetta on. Ties kenelle se on mtä juottanut ja sen jälkeen polkaissut. Semmoinen nyt vaan ei ole herrasmiesten, vaan rikollisten, sen alimman kastin rikollisten, hommaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Seksuaalinen hyväksikäyttö, raiskaus, jotain sellaista. Eipä sillä nimellä niin väliä. Ei millään oikeastaan mitään väliä, ihan sama. Kävi mitä kävi ja mä pystyn elämään sen kanssa. En mä oikeastaan ole ajatellut koko juttua enää sen jälkeen, kun siitä kämpiltä lähdin. Pyyhin kaiken pois mielestäni ja unohdan. Niin se on helpointa.

      Tuosta rikosilmoituksesta mä silti olen epäileväinen. Se, mitä Salla on puhunut ihmisille, saa mut varmaksi siitä, että koko ilmoitus on oikeasti perätön. Mutta mistäs sitä koskaan tietää, en tosiaan ole ollut näkemässä.

      Poista
  6. Jos mun aiempi komma tuli läpi, älä julkaise tätä turhaan:D mut en ymmärrä miten voit saada tästäkin paskaa niskaas, jotkut ihmiset on vaan selvästi ilkeitä ja ehkä sairaitakin... voi kun voisin jotenkin auttaa sua:(
    Tommi ei koskaan pysty normaaliin suhteeseen, ei koskaan, toivottavasti tajuat sen ja hankkiudut siitä eroon.
    Ja toivottavasti hankit apua tän raskaan asian käsittelyyn <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muita kommentteja ei ole tullut sinulta, joten tässäpä tämä.

      Ihmisiä tosiaan on kaikenlaisia ja karu totuus on se, että teit mitä tahansa, niin aina joku tuomitsee. Oli se teko sitten oikea tai väärä. Olit sitten syyllinen tai syytön. Aina joku tuomitsee tai jauhaa paskaa.

      Kyllä mä tiedän, ettei Tommi ole kykeneväinen mihinkään vakavaan. Enkä mä mitään vakavaa tahdokaan. En edes mitään seksuaalista. Jotain turhanpäiväistä vain. Ajan kuluttamista, baari seuraa ja sellaista. Satunnaista juttelua puhelimessa ehkä. Se on kaikki, mitä mä siltä ihmiseltä tahdon. (Kirjoitin ensin, että 'kaikki mitä mä siltä ihmiseltä odotan', mutta en mä enää odota keneltäkään mitään. Turhaan odotan kuitenkin, ei mitään toive toteudu koskaan.)

      Mä itseasiassa sain vastauksen nuorisotyöntekijältä, joten kai tämä tästä johonkin päin etenee pian...

      Poista
  7. Ei kai tässä juurikaan ole pyritty Adan niskaan paskaa kaatamaan, vaan Tommin. Siinä heiveröisessä toivossa tosin, että Ada näkisi Tommin hieman realistisemmassa valossa.

    En itse ole sitä mieltä, että tästä kannattaa alkaa mitään elämän mittaista traumaa kantamaan, tosiaankin paska juttu, joka tapahtui. Mutta se kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että tapahtuu tämän kaveirn kanssa toistekin, jos hän tilaisuuden saa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä tiedän, että se oli paskasti tehty. Mutta tehty mikä tehty, mitäpä sitä enää miettimään.

      Poista
  8. Moona täällä. Mä en ikinä antaisi anteeksi tuota Tommille, en ikinä puhuisi sen kanssa, en ikinä mitään. Rikosilmoituksen suhteen on sellainen ongelma, et sun ois ehkä pitänyt mennä tutkittavaksi, kun se oli tapahtunut, ilman suihkua jne. et olis ollu näyttöä. Nyt on vain sun sana sen sanaa vastaanja vielä muistikatkot.

    Mä oon kaikenlaisten kanssa pyörinyt, mutta moisista kauheuksista kuullut vain juttua. Mä ymmärrän, et sä oot yksinäinen, mut "en mä kai vastustellut" on aika karua luettavaa. Vaikka Tommi miten ois sun ainoo ystävä... no, se ei vain ole tarpeeksi hyvä. Moona

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä mitään rikosilmoituksia tahdo tehdä. En, vaikka mulla olis todisteet nyt ja tässä. Tommi minut äskenkin saattoi kotiin, Tommi on ainoa, joka välittää edes vähän. Ja vähän on parempi, kuin ei mitään.

      Poista
  9. Täysin samaa mieltä Moonan kanssa! ""vanhus""

    VastaaPoista