Sivut

perjantai 28. helmikuuta 2014

Syödään pannukakkuja ja poltetaan tupakkaa, eikä koskaan mennä nukkumaan

Olen hetki hetkeltä varmempi, että uusi yläkerran naapurini kasvattaa asunnossaan hevosia. Kokonaista laumaa hevosia kerrostalokaksiossa.

Siellä ollaan nyt asuttu jo pari viikkoa ja sama ryminä jatkuu yötä päivää. Laurikin nousi viime yönä ylös ja kysyi, että mitähän helvettiä täällä tapahtuu.

Tänä yönä Lauri ei kuitenkaan ole täällä. Hän lähti baariin ja yhdessä tuumin totesimme, että hänen on ehkä parasta mennä sieltä kotiin. Tulkoon sitten vaikka huomenna krapulaansa parantelemaan tänne, mutta känniläistä en jaksaisi katsella. Ja oli hän itsekin sitä mieltä, että joskus on ihan jees käydä kotonakin kääntymässä.

En kuitenkaan ole varma, olenko yksin tänäkään yönä. Tommi ilmoitti kai muutama päivä sitten, että perjantaina puoliltaöin hän tulee tänne ja minun on syytä olla kotona. No, olehan minä. Siitä hänen tulemisestaan en kuitenkaan olisi niin varma. Saa nyt nähdä, enemmän luotan siihen, että hän jättää tulematta.

Salla on kuulemma ymmärtänyt olevansa hullu. Nyt on kai jonkin asteinen omatoiminen diagnoosin etsintä käynnissä, harmi kun en pääse lähempää seuraamaan sitä, se olisi hyvää viihdettä.

.

Juuri nyt kun tässä pohdin kulunutta viikkoa, niin olen kyllä ollut harvinaisen iloinen. Voisin sanoa kaiken olevan hyvin. Minä en ole puuttunut muiden asioihin, eivätkä muut ole puuttuneet minun asioihini. Rauha maassa ja jollain tasolla kai myös järki päässä. Eiköhän kohta olisi jo aika vähän itkeä... Syy vain puuttuu vielä.

4 kommenttia:

  1. Mun naapurissa kun rymisi, niin siellähän otti naisihminen pataan. Monta kertaa, soittelin kyttiä tämän tästä. Että toivotaan, että siellä teillä ne on vaikka lasten leikkejä tai Wii-pelejä tai jotakin... Moona

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo kuulostaa lähinnä siltä, kun tavaroiden paikkoja vaihdeltaisiin yms. Mutta mistäs sitä koskaan tietää, voihan siellä tapahtua vaikka mitä hirveyksiä. Eilisestä alkaen on kuitenkin ollut hiljaista, huh!

      Poista
  2. Ehkä ne ei vain osanneet päättää, miten asetella huonekalut, ennen kun olivat kokeilleet kaikki mahdolliset paikat? Ja sehän on sen verran rankkaa hommaa, että siinä menikin kaks viikkoa... :D sama

    VastaaPoista