Sivut

perjantai 14. helmikuuta 2014

Olen lapsi joka roikkuu kiinni sinussa

Mä oon normaalipainoinen ainakin toistaiseksi, mutta näytän pahalta. No mut se on kiva. Painokäyrä on suuntaamassa alas päin, lihakset on kuulemma kadonnu, pitäis syödä monipuolisemmin ja jotain sellasta. Mun verta ne ei kuitenkaan halunnu, vampyyrit ja lepakot oli kai jo ruokittu tältä päivältä.

Mä kuulemma korostan mun laihtumista mun pukeutumisella. Ihan sama.

Lauri on vieläkin jossain, ihan sama.

Ainiin joo, ei mun tarvinutkaan mennä sinne kahville aamulla. Me puhuttiin puhelimessa, hän lupasi olla hiljaa, minä kiitin. En mä nyt sit tiedä vaikuttiks toi kertominen loppujen lopuks mihinkään. Se tyhjä olo on täällä vieläkin, enkä mä tiedä mistä sekään johtuu. Kai se siitä ajan kanssa katoaa tai sit ei.

Oon muuttanu mun kirjoitustyyliä. Älkää huoliko, kyllä mä palaan siihen entiseen vielä. Seuraavassa tekstissä varmaan. Tää vaan nyt jotenkin tulee automaattisemmin, kirjoitan suoraan mun päästä. Kirjoitan just sen, mitä satun ajattelemaan, enkä mieti sen enempää.

Mä muuten lopetin tupakoinnin ennen kuin ehdin edes tosissani aloittaa. Tai en mä tiedä, mä oon aina ollu vähän sellainen fiilispolttaja. Kun vituttaa, mä poltan. Nyt ei kuitenkaan oo mitään mitä polttaa, joten en polta. Eikä mua edes vituta. Tai en mä tiedä. Tyhjä olo, kuten sanoin.

Untitled
Laitetaan nyt sit tähänkin tekstiin kuva. Älkää polttako lapset, se on pahaks. 



Multa kysyttiin äsken, että mitä mä teen tänään. Ei sekään kysymys liittyny mitenkään mihinkään, se oli vaan sellainen hiljaisuuden poistaja. Mutta siis niin, en mä tiedä. Tänään olis kai vanhojen päivä, meidän päivä. Tajusin sen eilen. En mä oo tanssimassa, en oo kai edes menossa sinne. Mitä mä siellä yksin tekisin, katsomassa ihmisiä, jotka vihaa mua?

Taidan keittää kupillisen kahvia ja hörppiä sitä. Kävellä rantaan katsomaan sulavaa jäätä ja toivoa kevään tulevan pian.

2 kommenttia:

  1. Tykkään tästä tyylistä enemmän, tää on aidompaa, vähemmän yritystä ja selittelyä. Se on hyvän krjoittamisen nyrkkisääntö: kerro, älä selitä tai kuvaile liikaa. Tietenkin päiväkirjassa voi sanoa mitä vaan, eli blogissakin, mutta jos kerran haaveilet oikeasta kirjoittamisesta, kai sun tekstejä voi siitäkin käsin ruotia. Tapahtuma on hyvän tekstin ydin ja keskipiste. (Olen opiskellut aika paljon kirjoittamista.) ...

    Toisaalta minusta ny kuulostaa hyvältä. Olet irti. Irti olemisessa on jotain mieletöntä. Et ole riippuvainen Laurin hyväksynnästä, tai Tommin, et siitä, onko elämäsi jonkin normin täyttävää, olet vain.

    Mutta syö silti, hyvää ja ravitsevaa ruokaa, niin sielua kuin kehoa varten, Ada. Sun nuori, kasvava keho tarvitsee sitä. -Moona

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen saanut tosi vaihtelevaa palautetta kirjoitustyylistäni, mutta itsekin ehkä pidän tästä enemmän. Tai en tiedä. Tyylini riippuu niin paljon fiiliksestä ja kirjoitan aina sen mukaan.

      Olet ihan oikeassa Moona, minä tosiaan olen irti. Jotenkin outo tunne, enkä oikein osaa elää sen kanssa, mutta ehkä tämä on vain hyvä asia.

      Kyllä tämä tästä taas lähtee parempaan päin :)

      Poista