Sivut

keskiviikko 7. elokuuta 2013

Ajan sut nurkkaan, et pääse pois

Nyt keittää taas yli ja rajusti. Meinasin jo menettää hermoni ihan totaalisesti ja aiheuttaa kunnon kohtauksen, mutta hillitsin itseni. "Mä olen niiden yläpuolella, mä en ole lapsellinen, mä olen vahva."

Kello oli viisi, lähdin kotoa lähikauppaan hakemaan perunoita ja kanaa. Samaan kauppaan, jossa Tommi ja Salla käyvät. En jaksa nähdä vaivaa mennäkseni kauemmas kauppaan, koska tuohon on viiden minuutin matka. Kävelin kaikessa rauhassa kauppaan ja menin ovesta sisään. Ja hedelmähyllyllä, kaikkien niiden banaanien ja appelsiinien seassa seisoo Tommi. "Voi vittu, Sallan on siis pakko olla myös täällä", ajattelin.

Kävelin hakemaan niitä perunoita ja kukapa muukaan seisoo onnellisena kauhomassa uusia perunoita pussiin kuin Salla. Lensivät perunat muuten komeassa kaaressa takaisin paikoilleen ja Tommi ja Salla poistuivat kaupasta vauhdilla. Taisi sentään keskisormet olla sen verran kipeät, että niitä ei näkynyt tällä kerralla.

En voi muuta kuin nauraa. Ihan oikeasti, me emme mahdu edes samaan kauppaan enää!

Mieleni teki juosta perään ja ravistella Sallaa olkapäistä. Ei kukaan voi olla noin sairaan mustasukkainen ja vihainen! Ymmärtäisin kyllä, jos Salla tietäisi kaiken, mutta hän ei tiedä mitään. Ainoa asia, minkä hän tietää, on se, että olen puhunut Tommille kielloista huolimatta.

Huhhuh, kyllä alkoi ärsyttää taas, vaikka eihän se tietysti ole minulta pois. Minä sain kaiken mitä menin hakemaan.

3 kommenttia:

  1. Todella typerää Tommilta ja Sallalta. siis aivan todella typerää. Ei kukaan järkevä ihminen tee tuollaista. Mutta sinä toimit aivan oikein. Jatkat elämääsi ja liikut ulkona. Sinulla on ihan täysin sama oikeus käydä tuossa kaupassa kuin heilläkin. Myös kirjoittamasi lause sain kaiken minkä halusin kaupasta, kertoo vahvuudesta. Älä välitä heistä. Tommi on kuulunut elämääsi ja on normaalia että ajattelet ja kaipaatkin häntä välillä. Tiedostat kuitenkin itse myös Tommin riskit. Järki vastaan tunteet. Tiedostat kuitenkin itse mikä on paras vaihoehto. Koetahan jaksella! -Beea

    VastaaPoista
  2. Voi Salla-parka, kyllä on tyttö tehnyt itselleen vankilan ja helvetin!

    Ja sitä paitsi, mitä enemmän hän kehrää ympärillesi tuota "ei saa koskea, ei saa nähdä", sen enemmän Tommille tietysti kielletty hedelmä maistuu ja kiehtoo!

    Olen ehkä ilkeimmän temppuni ikinä tehnyt näin: kun nuorempana eräs hyvin kaunis ja suloinen tyttö kiinnostui poikaystävästäni ja näytti sen (ja tulivat ihan hyvin toimeen) minä olin tosi kiva AINA tuolle tytölle. Menin juttelemaan, pyysin poikaystävänikin siihen, kerroin poikaystävälleni nähneeni tuon kivan tytön ja hänelle kuului sitä ja tätä...ja kuinkas ollakaan, selvästi tyttö alkoi näyttämään poikaystävänikin silmissä vain kivalta, suloiselta tytöltä, jonka tunnemme.

    Olen ihan varma, että jos olisin alkanut kyttäämään heidän jutteluitaan tms tai puhumaan pahaa tuosta tytöstä saati varoittelemaan ja kieltämään, juttu olisi mennyt toisin. Ilkeäksi temppuni teki se, että tiesin tarkkaan mitä tein, vaikka en ollutkaan tuolloin varma, jatkaisinko edes itse tuon poikaystävän kanssa.

    Toisaalta, nyt tuo poikaystävä on mieheni:-)

    VastaaPoista
  3. Beea: Joo, en itsekään voi ymmärtää tuota Sallan käytöstä ja Tommi on nähtävästi niin Sallan vietävissä, että lähtee täysin mukaan siihen. Järjen ja tunteiden taistelu on välillä todella kiivasta, mutta kyllä se järki loppujen lopuksi voittaa. Kiitos :)

    Anonyymi: Itsekin olen miettinyt, että kyllä tuossa Sallan leikissä se on Salla itse, joka eniten kärsii. Alkaa hänen elämänsä kohta olemaan melko rajoitteellista...

    Tuo sinun kokemuksesi osoittaa juuri sen, että se itsevarmuus ja vahvuus ja se, ettei kiellä jokaista "uhkaa" on se juttu, mikä miehiä viehättää. Ja se kielletty hedelmä on usein se paras... Onneksi itse ymmärsit olla vahva, etkä alkanut mustasukkailemaan ja sait kyseisen miehen itsellesi ;)

    VastaaPoista