Sivut

perjantai 31. toukokuuta 2013

Vuosi sitten

Aloin pohtia enemmänkin sitä, millaista elämäni oli vuosi sitten. Silloin olin valmis tekemään mitä vain saadakseni erilaisen elämän, mutta nyt kun mietin, se olikin ihan hyvä. Mutta enää en saa sitä takaisin.

Vuosi sitten olin päättämässä peruskoulun. Todistuksessa kaunis rivi kaseja, en siis ollut mikään kympin oppilas, mutta ihan hyvä silti. Olin juuri muuttanut omaan kotiin, opettelin ottamaan vastuuta itsestäni. Kaikki oli uutta ja jännittävää, harjoittelua vasta. "Nyt voin aloittaa puhtaalta pöydältä", ajattelin. 

Peruskoulu loppui ja syksyllä aloittaisin uudessa koulussa. Saisin paljon uusia kavereita, hyvä koulumenestys jatkuisi, saisin työpaikan koulun ohelle ja saisin hieman rahaa säästöön. Aloittaisin jonkin uuden harrastuksen, jonka parissa saisin lisää kavereita. 

Mitä sen sijaan tein? Aloitin kyllä uudessa koulussa, mutta huonolla menestyksellä. En saanut sieltä oikeastaan ollenkaan ystäviä ja menetin ne kaikki vanhatkin ystävät. Etsin ja etsin töitä, enkä löytänyt. Ei kukaan palkkaa alaikäistä. Elän kädestä suuhun, saan kuukausirahan juuri ja juuri riittämään. Aloitin suhteen kaverini poikaystävän kanssa. Kannan salaisuutta mukanani kokoajan ja yritän parhaani mukaan elää sen kanssa. Se uuvuttaa minua, enkä jaksa harrastaa mitään. 

Mikään tavoitteistani ei toteutunut, enkä jaksa asettaa uusia tavoitteita. Tulisin pettymään vain lisää. Eivät nuo edellisetkään tavoitteet niin epärealistisia olleet, mutta silti en saanut niistä yhtään toteutettua. Olen epäonnistunut kaikessa.

6 kommenttia:

  1. saako udella, että missä päin suomea asut? :)

    täällä toinen yksinäinen hankalassa elämäntilanteessa vailla seuraa :(

    VastaaPoista
  2. Mitään tarkkaa en halua sanoa täällä blogin puolella, mutta sen verran voin kertoa, että Etelä-Suomessa :)

    Laita toki sähköpostia, niin voidaan jutella enemmänkin. Mistäpäin itse olet? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. helsingissä asun :)

      hmm.. mun sähkärissä lukee mun oma nimi :D pitääköhä mun nyt sitte tehä eriksee tätä varten uus XD

      Poista
  3. Helsingissä... Okei :) Itseasiassa olen tulossa tuossa reilu viikon päästä käymään siellä päin :D

    Tee uusi tai laita sillä vanhalla, miten vaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. aah apua en tiiä uskallanko :D en ikinä tee mitää tällasta XD

      Poista
  4. Jännäpissat housuissa siellä :D

    Laita vaan, en minä sinua syö! Tai tee sitten se uusi sähköposti, ei siinä kauaa kestä :)

    VastaaPoista