Sivut

sunnuntai 21. huhtikuuta 2013

Sekavaa

Suurimman osan ajasta elän kuin jossakin toisessa todellisuudessa, en myönnä itselleni, että asiat eivät ole hyvin. En anna ahdistukselle valtaa. Elän yksisarvisten ja vaaleanpunaisten hattarapilvien maassa. Uskottelen itselleni, että kaikki on hyvin, saan Tommin itselleni pian ja elän hänen kanssaan vaaleanpunaisessa maailmassani koko loppu elämän. 

Ja sitten on niitä hetkiä, kun putoan pilveltä maahan. Tajuan todellisuuden, ahdistun. Mitä luultavammin minulla ja Tommilla ei ole yhteistä tulevaisuutta. Minua sattuu jo nyt, mutta lähitulevaisuudessa minua tulee sattumaan vielä enemmän. Pilasin kaiken. Ei olisi ikinä pitänyt alkaa suhteeseen varatun miehen kanssa, ei varsinkaan kaverin poikaystävän. 

Rikoin jo ystävyyteni Sallan kanssa. Vain Tommin takia. Olen tehnyt myös muita uhrauksia; koulu menee huonommin kuin ennen, en nuku tarpeeksi, ruoka ei maistu. Kaikki vain Tommin takia. Onko se sen arvoista? En tiedä. En todellakaan tiedä, mutta silti jatkan tätä kokoajan. 

Ahdistaa, en saa ajatuksiani sanoiksi. Nytkin pitäisi olla nukkumassa, odotan josko Tommi soittaisi. Ei hän soita kuitenkaan, hän nukkuu jo. Tai on Sallan kanssa. 

Silti vain odotan. Kaikki ne pienet hetket Tommin kanssa, ne ihanat puhelut, ne kauniit sanat saavat minut jaksamaan. 

Sekavaa, tiedän. Niin ovat ajatuksenikin.

4 kommenttia:

  1. luin koko blogisi alusta tähän asti. tää herättää mussa aika paljon erilaisia tunteita, mut mun sympatiat kääntyy sun puolelle. niinku varmasti itekin tiedät tekeväs väärin, mut oon itse ollu samas tilanteessa, se tosin ei kestäny ihan näin kauaa, se oli satunnaista ja se tuli julki aika nopeesti koska olin kertonut siitä ''parhaalle ystävälle'' joka sitten kerto siitä kaikille muille... mua suututtaa 'tommin' käytös, sillä vaikka en sua tunnekkaan, ni ketään ei saisi kohdella noin. tottakai tohon asiaan tarvii kaks ihmistä, mut miten se pystyy valehdella tyttöystävälleen ja sulle. tiedän miltä tuntuu noi 'tyhjät lupaukset' ja kuinka oon itekkin joskus roikkunu niissä ja oottanu vaan että kaikki menis hyvin. tiedän että oot varautunu siihen ettei kaikki meekkään hyvin. tsemppiä ja voimahaleja tositosipaljon täältä!

    psps. jos kiinnostaa, ni käy kurkkaamassa mun blogi, sekin anonyymi ja arasta asiasta kirjoitan.

    thisisnothappylife.blogspot.com

    VastaaPoista
  2. On sekin otettava huomioon, että 25 vuotiaan PITÄISI olla ihan eri elämäntilanteessa kuin 17 vuotiaan. Huolestuttavinta tässä tilanteessa minusta on se, että molemmat tytöt ovat noin nuoria. Eli en voi mitään ajatukselle, että kyseessä on keskenkasvuinen mulkero, joka ei omanikäisilleen naisille kelpaa (he näkevät kaverin läpi oitis). Tälläiset kaverit pätevät nuoremmille naisille asioilla, jotka omanikäisilleen ovat itsestäänselvyyksiä, ja nauttivat sitten tästä huomiosta hinnasta piittaamatta.

    Olen itsekin ollut sellaisessa suhteessa varattuun mieheen, josta en ole ylpeä, mutten kadukaan. Mutta jos hän ikinä olisi antanut ymmärtää olevansa vaimonsa kanssa "kostaakseen ensin", niin homma olisi loppunut kyllä tasan siihen. Mitä aikoo Tommi Sallalle kostaa, oman pettämisensä vai?

    En usko, että Salla on pulmunen, mutta 17 vuotias on vielä kypsymätön tunneasioissa, eikä häneltä voi odottaa aikuisen ihmisen malttia ja tapaa käsitellä vaikeita asioita, kuten mustasukkaisuutta. Varsinkaan ei, kun mustasukkaisuus ei näytä olevan ihan tuulesta temmattu hullutus.

    VastaaPoista
  3. xxxx: Ihana kommentti, kiitos! Käyn kohta kurkkaamassa sinun blogisi :)

    Anonyymi: Minun ja Tommin elämäntilanteet tosiaan ovat täysin erilaiset, mutta yllättävän hyvin pystymme (/pystyimme) ne sovittamaan yhteen. Tommilla on takana monen vuoden suhde itsensä ikäiseen naiseen, joten tuskin kyse on siitä, ettei hän oman ikäisilleen kelpaisi...

    Ja kostamisesta vielä, en todellakaan kannata sitä, ja minusta se on väärin, mutta kuitenkin. Tommi aikoo kostaa Sallalle Sallan mustasukkaisuuden, väkivallan, juorut joita Tommista liikkuu Sallan takia, kaiken sen mitä Tommi on joutunut kestämään Sallan takia. Näin hän ainakin minulle sanoo, ja kyllä minä ymmärrän, mutta silti kosto on mielestäni väärin. En silti aio siihen puuttua, annan Tommin tehdä päätöksensä itse.

    VastaaPoista
  4. Äskeinen anonyymi tiivisti hyvin mun ajatukset.

    VastaaPoista