Sivut

sunnuntai 24. marraskuuta 2013

Poor little girl, still waiting for her happy ending

Vaikeaa on, tosi vaikeaa. Olen ajautunut siihen pisteeseen, että juttelen seinille ja nauran yksinäni. Tuijotan itseäni peilistä ja käyn keskustelua peilikuvani kanssa. Kävelen pimeillä kaduilla ja puhun puhelimeen, jonka toisessa päässä ei edes ole kukaan. Piirrän kieron mieleni käänteet paperille ja kirjoittelen tyhjiä sanoja sekaan.

Lauri ei vastaa puhelimeen, ties mitä hänkin on taas tekemässä. Jotain tärkeämpää kuin minä. Ja sitten hän soittaa keskellä yötä päissään ja pyytää yösijaa, kun ei enää saa kyytiä kotiin ja tänne on lyhyempi matka. Mutta kyllä hän myös rakastaa, tiedän sen, vaikkei minusta aina siltä tunnukaan.

Yritän olla positiivinen. Olen itkenyt tänään miltei koko päivän, ensin muiden juttujen takia ja sitten ystäväni takia. Pari kyyneltä saatoin Tomminkin takia vieräyttää, mutta siitä ei puhuta. Nyt kyyneleet ovat kuitenkin lopussa ja kirjoitan paperille hyviä juttuja. Minulla on vielä jäljellä ihmisiä, jotka välittävät edes hitusen. Lauri, isä, veljeni. Muutama sukulainen, yksi vuotias kummilapseni. Kaikki on hyvin. Kaikki on ihan hyvin.

Minulla on tapana vitsailla vakavista asioista ja jotkut läheiseni vihaavat sitä. Se on kuitenkin minulle tärkeä tapa selvittää ajatuksia ja olla stressaamatta liikaa. Osaan nauraa itselleni ja ottaa haukut vastaan. Välillä, kun isä muistuttaa minua siitä, kuinka tärkeää koulunkäynti on, teen siitäkin vitsin.
"Mä taidan jättää koulun kesken ja alkaa sossupummiks. Menetän mun kämpän ja muutan kadulle huoraamaan, nukun sivukujilla ja roskiksissa ja varastan ruokaa lähimarketista. Elän huoran palkalla ja loppujen lopuks alan mun rikkaan 75-vuotiaan vakioasiakkaan vaimoks. Me mennään naimisiin, se panee mut paksuks ja viimeisellä rykäsyllä sen sydän pysähtyy. Mä saan kaksos pojat ja suuren perinnön."

Minulla on kuulemma kiero tapa katsoa tätä maailmaa. Isä sanoo aina, että näen koko maailman ihan erilailla kuin kaikki muut. "Mut muista, Ada, se on rikkaus. Se on rikkaus."

4 kommenttia:

  1. Tai sitten alat vain kirjoittaa tekstiä koneelle/ paperille entistä ahkerammin... Minulla se toimi/ toimii vieläkin kuin paraskin kuraattori. Paperi kestää enemmän kuin ihminen. Paljon voimii!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoittaminen tosiaan on kaikista paras keino ainakin minulle, silloin voin sanoa kaiken miettimättä seurauksia :)

      Poista
  2. Oon lukenut sun blogia jo aika pitkään, mutten oo oikeastaan kommentoinut koskaan mitään. Sulla on selvästi aika paha olla ja jos mitenkään osaisin niin haluaisin todella auttaa sua! En tiedä ootko kuullu jo tätä biisiä, mutta sen myötä toivon sulle äärettomän paljon tsemppiä ja jaksamista, kaikki tulee oleen viel paremmin kun osaat edes kuvitella :)

    http://www.youtube.com/watch?v=Yb8r3ZZAQx4

    - Minttu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sanoistasi, ne piristivät todella ja nyt voin käydä hyvillä mielin nukkumaan :)
      En ole kuullut kyseistä kappaletta aiemmin, mutta lisäsin se kirjanmerkkeihin ja käyn kuuntelemassa ennen nukkumaanmenoa. Kiitos ihanasta kommentistasi ja kommentoi toki useamminkin <3

      Poista