Sivut

lauantai 3. elokuuta 2013

En mieti kuinka nyt käy

Aikoinani kirjoitin useita kirjeitä Sallalle, joita en sitten kuitenkaan ikinä lähettänyt. Osa oli sävyltään todella ystävällisiä ja toiset taas äärimmäisen ilkeitä. Kirjoitin aina sen hetkisen mielialani mukaan ja se kyllä näkyy kirjeistä. Tässä yksi luonnoksista löytynyt kirje. Asiat ovat siis tällä hetkellä muuttuneet jo kirjeen kirjoittamisen aikaisesta tilanteesta, joten kaikki sanomani jutut eivät pidä paikkaansa enää.


"Muistatko, kun aina syytit Tommia siitä, että hän on pettäjä ja epäluotettava? Ei hän silloin ollut. Syytit turhaan. Pettämiseksi ei lasketa sitä, että omistaa naispuolisia ystäviä, eikä sitä, että valitsee kaupassa sen kassan, jolla on naismyyjä. Pettämistä ei ole se, että auttaa ystävää. Pettämistä ei ole se, että omistaa paljon ystäviä. Pettämistä ei myöskään ole se, että tuijottaa vastaan tulevan naisen tissejä. Etkö muka itse ole ikinä parisuhteessa ollessasi ajatellut kenestäkään "onpas hyvännäköinen mies"?

Syytit turhaan. Etkä ikinä ymmärtänyt mitä se aiheuttaa. Kun tarpeeksi kauan kuuntelee jatkuvaa syyllistämistä, siihen kyllästyy ja loppujen lopuksi asioista tulee yhdentekeviä. "Miksi en pettäisi, kun minua siitä syytetään jo muutenkin?"

Tommi kyllästyi kuuntelemaan jatkuvia syytöksiä ja niin kyllästyin minäkin. Olit liian mustasukkainen, Salla rakas. Ja olet edelleen. 
"Oletko sä nähdyt Adaa? Onko se moikannut sua?" 
Naurettavaa. 
"Sulla ei saa enää olla ketään naispuolisia ystäviä, eikä työkavereita. Joko mä, tai ne." 
Tajuatko sä, että toi on säälittävää? Mustasukkaisuus on hyvä asia tiettyyn pisteeseen asti, mutta toi menee jo yli. Pahasti. Oletko sä tosiaan noin epäitsevarma?

Aina silloin, kun sä huusit ja raivosit joka asiasta, Tommi tuli luokseni. Minä hyväksyin kaikki ne virheet, joita sinä et. Minä hyväksyin sen, että hän kävi baarissa, minä kestin häntä myös humalassa, sinä et. Minä en valittanut siitä, että hän ei ehtinyt siivota. Minä autoin, kun hän tarvitsi apua. Aina silloin, kun sinä vedit mustat sukat jalkaan ja Tommi väsyi sinuun, minä olin hänen tukenaan. Ihan niin kuin hän tuki minua silloin kun sitä tarvitsin. Minulle hän pystyi soittamaan mihin aikaan tahansa, minua hän pyysi saattamaan hänet baarista kotiin ja minä menin. Joka kerta. Olin tukena aina kun minua tarvittiin. En valittanut mistään. En ollut mustasukkainen.

Et jättänyt Tommia rauhaan hetkeksikään. Syyllistit häntä jatkuvasti kaikesta. Sellaiseen väsyy, Salla. Ei sitä jaksa kauaa. Tommi ei pystynyt nukkumaan sekunttiakaan, kun puhelin hälyytti kokoajan. Viestejä sinulta. Jatkuvasti. Tämä johti siihen, että Tommi oli yöt minun luonani. Laittoi puhelimen kiinni ja tuli tänne.Vei minut aamulla kouluun, meni itse töihin ja tuli illalla takaisin, jos sinä et ollut heillä. 

Aina silloin, kun sinä et ollut Tommin kanssa, minä olin. Olin hänen työpaikallaan aina. Ihan kokoajan. Siis silloin, kun sinä et ollut. Iltavuoron jälkeen tulimme meille nukkumaan.Tommi oli väsynyt, ihan todella väsynyt sinuun. Vietin Tommin kanssa niin paljon aikaa, etten kerennyt tekemään mitään muuta. Heti päästyäni koulusta, menin Tommin työpaikalle ja olin siellä iltaan asti ja sieltä tulimme meille. Meillä oli oikeasti hauskaa. Nostin Tommin taas jaloilleen. Hän piti minut pystyssä ja minä hänet.

"Mä en rakasta Sallaa enää, mä haluan sut." Suhteemme syveni. Puhuimme seksistä pitkään ja loppujen lopuksi päädyimme sänkyyn. Eikä se jäänyt siihen yhteen kertaan, ei todellakaan.

Olimme kokoajan vain läheisempiä ja läheisempiä. Missään ei ollut niin hyvä olla, kun Tommin vieressä. Suhteemme syveni kokoajan. Ja sitten kaikki muuttui. Teillä alkoi mennä paremmin ja käskit Tommin valita joko minut tai sinut. Ja hän valitsi sinut, tottakai, olithan hänen tyttöystävänsä. 

Tai ainakin luulit hänen valinneen sinut. Ei se ihan niinkään mennyt. Olimme kokoajan yhteyksissä, näimme toki harvemmin kuin ennen, mutta useita kertoja viikossa silti.

Luulit, ettemme ole Tommin kanssa tekemisissä enää, olit väärässä. Emme ikinä lopettaneet yhteydenpitoa. Emme ikinä.

Jossain vaiheessa kuitenkin jatkoimme vain ystävinä, koska minä löysin miehen, jonka kanssa haluan todella yrittää. Olemme edelleen yhdessä hänen kanssaan ja meillä menee hyvin. Myös minulla ja Tommilla menee hyvin, ystävinä tosin. En ikinä pettäisi Lauria. En ikinä. Tommilla vain ei ole ihan sama ajatusmaailma kuin minulla, pettäminen ei ole hänelle ehdoton ei, niin kuin varmasti huomasit.

En vain kestä enää katsoa sitä, että mustasukkailet kokoajan, et ymmärrä mihin se johtaa. Kohta Tommi pettää sinua jonkun muun kanssa myös. Minusta tuntuu pahalta katsoa, miten sinisilmäinen olet. Tätä on jatkunut jo lähes puoli vuotta, etkä vieläkään tajua. Avaa nyt jo silmät.

Saat itse päättää, että jatkatko Tommin kanssa vielä, vaiko et. Se ei ole minun asiani, mutta koin tärkeäksi kertoa kaikki faktat sinulle. Minulla on kaikki Tommin lähettämät viestit tallella ja niitä on paljon, saat ne toki lukea jos haluat. Ajattelin kuitenkin olla liittämättä niitä tähän, se olisi ollut jo vähän julmaa. 

Ei mulla muuta, anteeks ja kaikkea hyvää teille ♥"

4 kommenttia:

  1. mä oon sitä mieltä, että sun pitäis lähettää toi! :D

    VastaaPoista
  2. Hahhah :D Välillä suutuspäissäni on käynyt kyllä ihan vakavasti mielessä lähettää tuo, mutta en sitten kuitenkaan ikinä lähettänyt. Tulin jo siihen päätökseen, etten kerro, mutta mukavahan näitä omia ajatuksia on purkaa tälläkinlailla :D

    VastaaPoista
  3. Kirjeestä ilmenee kirjoittamisen taito, voin kuulla lahjakkuuden kellojen soivan. En kuitenkaan usko, että sinun kannattaisi tuo ikinä lähettää. Se olisi aika paha, mutta ruokkisi todellakin Sallan vihaa. Salla on selvästi hyvin mustasukkainen ihminen. Mutya niin olen minäkin. En silti ymmärrä häntä, vain osalta. Noin mustasukkainen ei saa olla. Vähän saa ja kuuluukin olla muttei liikaa. Tsemppiä!:)

    VastaaPoista
  4. Kiitos paljon!

    En aio lähettää kirjettä, en halua tehdä Sallasta yhtään vihaisempaa, se vain kostautuisi minullekkin myöhemmin. Liian mustasukkainen hän on, ei se ole edes tervettä enää, mutta eipä onneksi ole minun ongelmani enää, en halua olla enää missään tekemisissä hänen enkä Tomminkaan kanssa.

    Parempi kaikille näin, kirjeet vain ovat minun tapani purkaa ajatuksia, vaikka kirjoitankin vain itselleni ja teille :)

    VastaaPoista