Sivut

perjantai 19. huhtikuuta 2013

Vaikea valinta

Olen nähnyt Tommi tänään kolme kertaa. Joka kerta Sallan kanssa. Tommi on myös nähnyt minut ja hymyillyt joka kerta. Vittuillakseenko? Ei hän aio Sallaa jättää. Tiedän sen.

En ole edelleenkään päättänyt, kerronko Sallalle ja samalla tuhoan oman maineeni, mutta pelastan Sallan huonolta suhteelta, vai jätänkö kertomatta ja pelastan maineeni, mutta annan Sallan jatkaa valheiden keskellä. Jos kertoisin nyt, Sallaa sattuisi ja hän vihaisi minua ikuisesti, mutta niin vihaisi luultavasti muutenkin. Mutta silloin myös Tommi vihaisi minua. Jos taas jättäisin kertomatta, Sallaa luultavasti sattuisi myöhemmin, jos pettäminen tulee julki, mutta Tommi ei ehkä vihaisi minua silloin.
Jos olisit minä, mitä tekisit?

Haluaisin puhua Tommin kanssa, se ehkä selventäisi asioita, mutta en aio ottaa mitään yhteyttä Tommiin. Se on hänen vuoronsa, hän lupasi soittaa. Viikonlopun hän on tietääkseni taas toisella paikkakunnalla töissä, joten tuskin hänestä kuuluu mitään ennen ensiviikkoa. Pysyn vahvana, en soita. En vaikka mikä tulisi.

6 kommenttia:

  1. kerro sallalle! anna tommille opetus, ettei se voi pelleillä ihmisten tunteilla tolleen!

    VastaaPoista
  2. Olen myös itse kallistunut sille kannalle, että kerron Sallalle. Yritän vielä puhua Tommin kanssa ja selvittää asioita, mutta ennen pitkää kerron. Sitten kun väsyn odottamaan...

    VastaaPoista
  3. En usko, vaikka aluksi niin tuntuu, että vaikka kerrot sallalle, että hän ikuisesti olisi vihainen. Kyl uskon, et siinä vihanpidossa vierähtää helposti vuosi tai pari, mutta toivon mukaan salla jossain vaiheessa vavahtuu ja toteaa, että niin oli parempi, että kerroit ka luultavasti oppii siitä jotain. Kerro pois, sillä sallalla on oikeus tietää. Vihakin on sellainen asia, että se loppujen lopuksi kertoo jotain siitä ihmisestä, joka vihaa. Nimimerkillä kokemuksen syvä rinta ääni

    VastaaPoista
  4. No mä meinasin kans, että ei se "ikuisesti" vihaa kuitenkaan, vaikka joku vuosikin ja varsinkin ensimmäiset kuukaudet voi siltä tuntua. Mä luulen, että teit niin tai näin, Tommia et enää tule saamaan, kun se kerran noin pitkälle jo kusettaa ja vedättää. Ja Tommin on hyvä vihata sua, juupa juu, kun on ollu oikein innokkaana mukana tätä soppaa keittämässä... harmi et Salla kertoo kaikille, mut muista toisaalta, että sieltä teidänkin piireistä voi löytyä ihmisiä, jotka tietää, että "ei kenenkään miestä voi viedä, jos se ei ole vietävissä," eli mies on syypää siinä missä viejäkin, ja suhteessakin on yleensä jotain vialla, jota halutaan paeta toiseen suhteeseen.

    Kysyit aiemmin, oletko/pitäisikö sinin olla itsekäs vai epitsekäs... toisen miehen kanssa peuhaaminen on itsekäs teko, mutta suhteessa Tommiin olet välillä sivuuttanut itsesi ja omat tsrpeesi. Sinä et varsinaisesti määrity kummankaan noiden adjektiivien kautta kokonaan, eikös? :-) t. Moona

    VastaaPoista
  5. Epäitsekäs ja tarpeesi olivat nuo ylläolevat sanat, tietty. M

    VastaaPoista
  6. Oi, kiitos paljon kommenteista!

    Samaa mieltä olen, että Sallalla on oikeus tietää. Heidän suhteensa ei tule ikinä toimimaan,jos Tommi jo nyt pettää. Ja uskon myös, että osa tuttavistani pystyisi ymmärtämään miksi tein, mitä tein ja tukisi minua. Suurimmaksi pelokseni on kuitenkin kasvanut se, että Salla tekisi jotain itselleen. Hän on sellainen ihminen, että kun viha kasvaa liian suureksi, hän ei kestä sitä vaan vahingoittaa itseään. Näin on käynyt aiemmin, joten miksi ei nyt myös?

    Odottelen edelleen Tommin soittoa ja olen nyt melko varma mitä teen kun saan Tommiin yhteyden. Tästä kirjoittelen kuitenkin enemmän uuteen postaukseen...

    VastaaPoista